Kapcsolat a szájüregi gyulladás és az agyi-, szív- érrendszeri betegségek között (infarktus, koszorúérbetegség, agyvérzés)Az ínygyulladás, fogágygyulladás - orvosi szóval parodontitis- egy baktériumok által okozott fertőzés, amely a világ felnőtt népességének csaknem 40%-át érinti, és amely a megfelelő kezelés elmulasztása esetén számos egyéb betegséghez is vezethet.

Ma már bizonyított tény, hogy a szájüregi problémák intenzív fogászati kezelése nemcsak a fogak, hanem a szívinfarktus és az agyvérzés megelőzésében is segíthet. Reméljük ezen ismertető segítségével felhívhatjuk a figyelmét a dolog fontosságára, és segíthetünk önnek e problémák megelőzésében.

A szájüregben több milliárd baktérium él, melyek közvetlenül befolyásolják a fogak és a fogíny egészségét. A foglepedékben találhatók meg a legnagyobb mennyiségben és szerepet játszanak a támasztószövetek pusztulásában, fogágybetegség kialakulásában.

Az fogak körüli ínygyulladás egy viszonylag nagy, nyitott sebfelszínt jelent.

Ezen keresztül kórokozók milliárdjaival érintkezik a szervezetünk, bármikor a véráramba kerülhetnek és a testünk más pontjain problémákat okozhatnak.

A szájüregi gyulladások, sok esetben a szervezet egészében gyulladásos reakciót válthatnak ki, melyek hosszú távon, többek közt szív és érrendszeri megbetegedéseket okozhatnak.

Számos baktérium, amely szerepet játszik a fogágybetegségben, megtapadhat az elmeszesedett erek falában, és súlyosbíthatják a helyzetet, akár érelzáródáshoz, vérrögképződéshez, ezáltal, infarktushoz vagy agyvérzéshez is vezethet.

Megfelelő szájhigiénia, és rendszeres fogorvosi kontroll mellett, nemcsak a fogak és az íny épsége őrizhető meg, hanem a fent felsorolt szövődmények is elkerülhetők, illetve a szív és érrendszeri problémákkal küzdők állapotromlása megállítható.

A megfelelő stratégia a napi kétszeri fogmosás és fogköztisztító használata, mely eltávolítja a fogakról a bakteriális lepedéket. Ami a fogágybetegség terápiáját illeti, két lépésben érhető el eredmény. Az első a baktériumok eltávolítása és ennek az állapotnak a fönntartása. A fogkőeltávolítás és gyökérsimítás  során eltávolítjuk a baktériumokat, valamint megakadályozzuk a további lepedék képződését a durva felszínek lesimításával. A második lépés a fogágy kötőszöveteinek pusztulását megakadályozni, ha szükséges gyógyszeres, és/vagy műtéti úton.

Dr. Szabó Beáta

Ez az Ön hirdetési felülete